ajandbargh

ساخت وبلاگ

میکروسوئیچ  زبانه کوتاه بدون قرقرهCM-1702  یکی از انواع مختلف میکرو سوییچ هایی است که در برق صنعتی بسیار کاربردی می باشد. میکرو سوییچ هابه نوعی نمونه کوچکتر لیمیت سوییچ هامی باشند که ابعاد کوچک آنها برای برخی از تجهیزات که فضای کافی ندارند،‌ مناسب تر هستند. این محصولات در مدارات فرمان و کنترل نقش پر رنگی دارند و با توجه به نیاز در اشکال و انواع گوناگونی ساخته می شود.

این قطعات الکتریکی مکانیکی می توانند فرمان قطع یا وصل مدار را در زمانی که فعال می شوند صادر کنند . به علت ماهیت مکانیکی، این قطعات بیشتر می توانند در معرض استرس و فرسایش قرار گیرند از این رو کیفیت و طول عمر این تجهیزات بسیار اهمیت پیدا می کند.

 

میکروسوییچ CNTD مدل CM-1702

یکی از محصولات با کیفیت کمپانی CNTD، میکروسوییچ هایCNTD مدل CM می باشد که مشابه میکروسوییچ CNTD مدل CM-1701 می باشد.

میکروسوئیچ، یک کلید الکتریکی است که با نیروی فیزیکی بسیار کمی از طریق استفاده از مکانیزم نقطه اوج، که گاهی اوقات مکانیزم بیش از مرکز نامیده می شود، فعال می شود. این قطعات به دلیل هزینه و دوام کم، بیش از 1 میلیون چرخه و تا 10 میلیون چرخه برای مدل های سنگین بسیار رایج هستند. ویژگی بارز میکروسوئیچ این است که یک حرکت نسبتاً کوچک در دکمه محرک باعث ایجاد حرکت نسبتاً بزرگ در کنتاکت های الکتریکی می شود که در سرعت بالا رخ می دهد.

میکروسوییچ‌ ها بر اساس حالت عادی، تعداد قطب‌ها و پرتاب‌هایی که دارند و نوع کیسی که در آن قرار دارند، متمایز می‌شوند. لیمیت سوئیچ CNTD مدل CM-1702 از جمله لیمیت سوئیچ های برندهای میکروسوئیچ و لیمیت سوئیچمطرح چینی می‌باشد.

دانلود کاتالوگ 

 

ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با میکروسوئیچ زبانه کوتاه بدون قرقره CM- 1702 CNTD صحبت کنیم اما بهتر است قبل از آن به مسائل دیگری بپردازیم. ابتدا با یک دیگر بخوانیم که میکروسوئیچ چیست؟ میکروسوئیچ یک کلید الکترومکانیکی است که به یک محرک وصل می شود به کنتاکت ها و دستگاه شروع به کار می کند. نکته ی بعدی که باید به آن بپردازیم این است که این میکروسوئیچ ها را در کجا استفاده می کنند لازم به ذکر است که این میکروسوئیچ ها استفاده های گوناگونی دارند اما مهم ترین و اصلی ترین کار این دستگاه این است که سبب حرکت نرمال و کنترل کردن ماشین آلات است شایان به ذکر است که در مواقع لزوم حرکت دستگاه را نیز کند می کنند.

 

حال نکته ی مهم این است که این ماشین آلات شامل چه دستگاه هایی هستند‌. ماشین های برش، نوار نقاله، جرثقیل، تراش کاری و غیره جزء کوچکی از این ماشین آلات هستند. این دستگاه مزیت ها و ویژگی های زیادی دارند. در بخش بعدی کمی بیش تر در رابطه با این محصول صحبت می کنیم.

 

میکروسوئیچ زبانه کوتاه بدون قرقره CM-1702 CNTD

 

میکروسوئیچ زبانه کوتاه بدون قرقره محصول یک شرکت به نام CNTD است که میکروسوئیچ تولید می کند یکی از مدل هایی که این کمپانی تولید مدل CM است. این نوع میکروسوئیچ به گونه ای طراحی شده است که در ۹۵ درصد رطوبت کار می کند و توانایی و همچنین سرعت عمل بسیار بالایی دارند. این میکروسوئیچ ها دارای کنتاکت NO و NC است که علاوه بر این ها کنتاکت ۱۵۰۰ آمپر AC است. تمام این عوامل دست به دست یک‌ دیگر می دهند تا محصولی فوق العاده عالی و مقاوم تولید شود.

باید بیان شود که لیمیت سوئیچ ها با میکروسوئیچ ها تفاوت هایی دارند اما می توان اذعان داشت که از لیمیت سوئیچ ها و میکروسوئیچ ها در جهت تشخیص موقعیت یک بخش از دستگاه صنعتی استفاده می گردد، استفاده از میکروسوئیچ ها در کارهای صنعتی بسیار است و قطعاً در صورت نبود آن ها عملکرد دستگاه های صنعتی با مشکلات بسیار گوناگونی مواجه خواهند شد.

 

به طور مثال در یک دستگاه سنگ مغناطیسی که میز کار به چپ و راست حرکت می کند، برای تعیین انتهای کورس چپ و راست حرکت میز از دو عدد لیمیت سوئیچ استفاده می گردد. لازم به ذکر می باشد که میکروسوئیچ نیز کارکرد مشابه لیمیت سوئیچ را دارد.

 

با این تفاوت که میکروسوئیچ در مقایسه با لیمیت سوئیچ از نظر ابعادی، ظریف تر و جمع تر بوده و تحمل فشار تحریک کمتری را دارند و ار آن ها برای کاربردهای سبک تر استفاده می شود. لیمیت سوئیچ ها و میکروسوئیچ ها دارای مدل های متنوعی بوده که این تنوع عمدتاً مربوط به شکل فیزیکی سر تحریک (  Actuator Head) آن ها می باشد.

 

میکروسوئیچ ها انواع مختلفی دارد و می توان به زبانه کوتاه و زبانه بلند و همچنین قرقره دار و بدون قرقره اشاره کرد. هر کدام از انواع میکروسوئیچ ها برای یک کاربری بسیار خاص طراحی و تولید شده اند که شما باید بر اساس نیازی که از میکروسوئیچ دارید، انواع آن را تهیه فرمایید.

 

البته برای خرید و تهیه هر کدام از انواع میکروسوئیچ ها لازم است که با کارشناسان ماهر در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین میکروسوئیچ را خریداری فرمایید. باید بیان شود که یکی از انواع میکروسوئیچ ها، میکروسوئیچ زبانه کوتاه بدون قرقره CM_1702 CNTD می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن و همچنین خرید این میکروسوئیچ می توانید به وب سایت آژند برق مراجعه فرمایید.

ajandbargh...
ما را در سایت ajandbargh دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahsa1010 ajandbargh بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 20:38

 لیمیت سوییچ فشاري تیپ امرن TZ-6102 میکروسوئیچ یک نوع کلید است که وظیفه قطع و یا وصل نمودن جریان برق در مدارات الکترونیکی می باشد. تقریباً در هر جایی از مدارهای فرمان و اتوماسیون که با حرکت اجسام در یک پروسه ، نیاز به ارسال دستور به دستگاه‌های مربوطه باشد ، اسمی از لیمیت سوئیچ‌ها به میان خواهد آمد . از این رو ابتدایی‌ترین کاربرد این نوع تجهیزات ، تشخیص موقعیت اجسام در فرآیند تولید محصولات مختلف در کارخانه‌ها است .

ساختمان اصلی لیمیت سوئیچ‌ها متشکل از یک عملگر ، تعدادی پلاتین ، فنر و بدنه ، جهت محافظت از اجزاء داخلی است . عملگر یا محرک که در قسمت فوقانی قطعه قرار می­‌گیرد ، بر حسب نوع کاربرد به شکل‌های گوناگون مثل اهرمی ، فنری ، فشاری و … ساخته می‌شود و عملکردش به گونه‌ای است که اگر جسمی با آن برخورد کند ، به راحتی تحریک شده ، حرکت می­‌کند و در نتیجه این حرکت ، پلاتین‌های داخل کلید تغییر وضعیت می­‌دهند و یک یا چند فرمان را به مدار مخابره می­‌کنند .

از همین رو ، این قطعات کاملاً تحت یک عملکرد مکانیکی اتصالات را قطع و وصل می­‌نمایند . لیمیت سوئیچ‌ها قابلیت برگشت‌پذیری دارند به این معنی که به محض برداشته شدن نیرو از روی آن‌ها ، عملگر به واسطه فنری که در پایه آن به کار رفته است ، مجدد به حالت اولیه خود باز می‌­گردد و پلاتین‌ها را به وضعیت قبلی می‌رساند .

 

لیمیت سوییچ قرقره دار فشاري بدون مهره نصب CNTD مدل TZ-6102 

یکی از محصولات با کیفیت کمپانی CNTD،  لیمیت سوییچ قرقره دار فشاري بدون مهره نصب CNTD مدل TZ-6102 می باشد که این لیمیت سوییچ مشابه به لیمیت سوییچ فشاري ساده همراه با مهره نصب TZ-۶۰۰۱ CNTD می باشد که اختلافشان در این است که مدل TZ-6102 قرقره دار و بدون مهره نصب می باشد.

دانلود کاتالوگ  

 

لیمیت سوییچ قرقره دار فشاري بدون مهره نصب CNTD مدل TZ-6102 مشابه به لیمیت سوییچ فشاري ساده همراه با مهره نصب TZ-۶۰۰۱ CNTD می باشد که اختلافشان در این است که مدل TZ-6102 قرقره دار و بدون مهره نصب می باشد.

 

عملکرد  لیمیت سوییچ فشاري تیپ امرن TZ-6102

تقریباً در هر جایی از مدارهای فرمان و اتوماسیون که با حرکت اجسام در یک پروسه ، نیاز به ارسال دستور به دستگاه‌های مربوطه باشد ، اسمی از لیمیت سوئیچ‌ها به میان خواهد آمد . از این رو ابتدایی‌ترین کاربرد این نوع تجهیزات ، تشخیص موقعیت اجسام در فرآیند تولید محصولات مختلف در کارخانه‌ها است .

ajandbargh...
ما را در سایت ajandbargh دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahsa1010 ajandbargh بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 20:36

 ليميت سوييچ آنتني تمام فنر تیپ کتابی طرح امرن TZ-6106 از انواع کلید ها است که برای محدود کردن جابجایی و یا شناسایی میزان جابجایی در سیستم های خودکار و همچنین برای تشخیص وجود یا عدم وجود اجسام استفاده می‌شود.

کارکرد لیمیت سوئیچ ها به این صورت است که نیروی فشاری اندکی به وسیله برخورد مکانیکی یک قطعه موجود در مدار  ایجاد می‌شود و سبب تغییر وضعیت آنها می‌شود. کاربرد آنها در انواع بالابرها و دستگاه های خطوط تولید است.

با توجه به کارایی ها و حالت های مختلف که دارند به شکل اهرمی، غلتکی، سوزنی و نیز فشاری ساخته می‌شوند. یک لیمیت سوئیچ استاندارد صنعتی، وسیله ای الکترومکانیکی است که شامل یک فعال کننده یا actuator است که به یک سری کنتاکت متصل شده است. هنگامی که یک شی با این محرک یا عملگر مواجه شود، لیمیت سوئیچ کنتاکت ها را تحریک می کند تا جریان الکتریکی شکل گیرد و یا قطع شود. لیمیت سوئیچ ها به دلیل سهولت در نصب، طراحی نسبتا ساده و قابلیت اطمینان معمولا در طیف گسترده ای و تحت شرایط مختلفی به کار می روند.

ماشین آلات صنعتی که تحت عملیات اتوماتیک قرار می گیرند، معمولا به سوئیچ های کنترلی نیاز دارند که مطابق با حرکات درگیر در عملکرد دستگاه، فعال شوند. برای استفاده مجدد، دقت سوئیچ های برقی باید قابل اعتماد بوده و سرعت پاسخ آن ها سریع باشد.

با توجه به مشخصات مکانیکی و پارامترهای عملکرد دستگاه های مختلف، عواملی از قبیل اندازه، نیروی عملیاتی، روش نصب و سرعت واکنش مغزی از مشخصات مهم در نصب و نگهداری لیمیت سوئیچ هاست. علاوه بر این باید امتیاز الکتریکی یک سوئیچ با بارهای سیستم مکانیکی که کنترل می کند، مطابقت داشته باشد تا از خرابی ابزار جلوگیری شود.

 ليميت سوييچ آنتني CNTD مدل TZ-6106

دانلود کاتالوگ 

 ليميت سوييچ آنتني CNTD مدل TZ-6106 مجهز به گلند و بدون مهره نصب می باشد.
 

ajandbargh...
ما را در سایت ajandbargh دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahsa1010 ajandbargh بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 20:35

میکروسوئیچ در صنعت برق تجهیزاتی هستند که در داخل تابلو های الکتریکی به خصوص در قسمت مدار فرمان کاربرد فراوان دارند. لیمیت سوئیچ  درواقع کلیدی است که با فشار و یا  حرکت ، یا ضربه مکانیکی تحریک می شود و عمل قطع و وصل و یا فرمان را انجام میدهد.

این وسیله نوعی کلید محدود کننده  میباشد که در مدارات فرمان مورد استفاده قرار می گیرد و به نام کلید محدود کننده ی مکانیکی نیز شناخته می شود. به طور معمول یک مکانیسم فنری ، به سرعت عملکرد میکروسوئیچ  کمک می کند و با تحریک آن عمل مکانیکی مورد نیاز برای تغییر وضعیت کنتاکت ها انجام خواهد شد.

یکی از محصولات با کیفیت کمپانی CNTD، میکروسوییچ دو طرفه قابل تنظیم تیپ باریک تیپ امرون CHL-5030 می باشد که با توجه به دلیل ضریب نفوذ پذیری(IP۶۶) مورد استفاده در محیط های مرطوب نیز می باشد از دیگر ویژگیهای میکروسوییچ دو طرفه قابل تنظیم تیپ باریک CNTD مدل CHL-۵۰۳۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دارای سرعت عمل كرد بالا
  • توانائي عمل در محيط  ۱۰-~۸۰+درجه سانتیگراد
  • توانائي عمل در محيط با رطوبت %۹۵
  • داراي كنتاكت NO+NC
  • داراي كلاس IP۶۶

 

میکروسوییچ دوطرفه قابل تنظیم تیپ باریک CNTD مدل CHL-5030 

میکروسوییچ اولین بارتوسط کمپانی MICRO طراحی شده است که یک ابزار مهم و ایمن در مدارهای الکتریکی است و نیز جهت کنترل حرکت دستگاه های صنعتی، برای قطع و وصل کردن به کار می رود. میکروسوییچ ها یک نوع کلید با قابلیت قطع و وصل آنی می باشند، در سیستمهای کنترل و اتوماسیون مورد استفاده مهندسین و تکنسین ها ی برق و کنترل قرار می گیرد.

شرکت CNTD با استفاده از دانش فنی واستفاده از نیروهای مجرب توانسته با تولید انواع میکروسوییچ های مختلف با کیفیت بالا، رضایت مشتریان خود را در این حوزه جلب کند.

یکی از محصولات با کیفیت کمپانی CNTD، میکروسوییچ دو طرفه قابل تنظیم تیپ باریک CNTD مدل CHL-5030 می باشد که با توجه به دلیل ضریب نفوذ پذیری(IP۶۶) مورد استفاده در محیط های مرطوب نیز می باشد از دیگر ویژگیهای میکروسوییچ دو طرفه قابل تنظیم تیپ باریک CNTD مدل CHL-5030 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دارای سرعت عمل كرد بالا
  • توانائي عمل در محيط  ۱۰-~۸۰+درجه سانتیگراد
  • توانائي عمل در محيط با رطوبت %۹۵
  • داراي كنتاكت NO+NC
  • داراي كلاس IP۶۶

دانلود کاتالوگ

از میکروسوییچ دوطرفه قابل تنظیم CNTD تیپ باریک مدل CHL-5030 به دلیل ضریب نفوذ پذیری(IP۶۶) در محیط های مرطوباستفاده می شود.

 

انواع کاربردهای لیمیت سوئیچ تیپ امرون CHL-5030

لیمیت سوئیچ‌ ها به دلیل استحکام، سهولت در نصب و عملکرد قابل‌اعتماد در محیط‌های مختلف، کاربردهای مختلفی دارند که می‌توان برای مثال به ماشین‌های برش، نوار‌های نقاله، ماشین‌های تراش خودکار، جرثقیل‌ها و بالابر‌ها و به‌طورکلی در اکثر ماشین‌هایی که کنترل حرکت ابعادی در آن‌ها موردنیاز است اشاره کرد.عمدتاً لیمیت سوئیچ‌ها با یک رله کنترلی، یک کنتاکتور و یا به‌عنوان ورودی در یک PLC مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ajandbargh...
ما را در سایت ajandbargh دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahsa1010 ajandbargh بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 20:32

میکروسوییچ دوطرفه تیپ باریک تیپ امرن CHL-5000 یک نوع از ابزارهای کلیدزنی در صنعت برق به شمار می رود و کاربردهای بسیار متنوعی در صنعت برق دارند به طوری که ما همه روزه از قطعاتی استفاده می کنیم که میکروسوئیچ در آنها به کار گرفته شده اند. میکروسوئیچ ها در طیف وسیعی از مصارف برق صنعتی در تنظیمات مختلف سوئیچ ، مصالح خانه سازی، عملگرها و ... کاربرد دارند. نام دیگر آن کلید مینیاتوری ضربه ای سریع می باشد.

یکی از محصولات با کیفیت کمپانی CNTD، میکروسوییچ دوطرفه تیپ باریک CNTD طرح امرن مدل CHL-۵۰۰۰ می باشد که دارای قرقره و یک اهرم فلزي می باشد که قابل رگلاژ نمی باشد. تمام ویژگیهای میکروسوییچ دو طرفه تیپ باریک طرح امرن CNTD مدل CHL-۵۰۰۰ مشابه به میکروسوییچ دوطرفه قابل تنظیم تیپ باریک CNTD مدل CHL-۵۰۳۰  می باشد.

 

میکروسوییچ دوطرفه تیپ باریک طرح امرن CNTD مدل CHL-5000 

یکی از محصولات با کیفیت کمپانی CNTD، میکروسوییچ دوطرفه تیپ باریک CNTD طرح امرن مدل CHL-5000 می باشد که دارای قرقره و یک اهرم فلزي می باشد که قابل رگلاژ نمی باشد. تمام ویژگیهای میکروسوییچ دو طرفه تیپ باریک طرح امرن CNTD مدل CHL-5000 مشابه به میکروسوییچ دوطرفه قابل تنظیم تیپ باریک CNTD مدل CHL-۵۰۳۰  می باشد.

دانلود کاتالوگ

 

میکروسوییچ دوطرفه تیپ باریک CNTD مدل CHL-5000 می باشد که دارای قرقره و اهرم فلزي می باشد.

 

کاربرد میکروسوییچ دوطرفه تیپ باریک طرح امرن CHL-5000

در اکثر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی این قطعه الکترونیکی استفاده میشود. میکروسوئیچ ها کاربرد فراوانی در زمینه بسته بندی، صنعت، آسانسور و… دارد که بخاطر قیمت پایین و عمر بالایی که دارند و مدل های متنوعی که در بازار موجود می باشد پرکاربرد ترین قطعه الکترونیکی می باشد.

لیمیت سوئیچ­ ها برای کنترل کردن دستگاه­ها به منزله بخشی از سیستم کنترلی، به عنوان یک قفل ایمنی، یا برای شمارش کردن اجسامی که از یک نقطه رد می­شوند مورد استفاده قرار می­گیرند و قادر به شناسایی وضعیت های مختلفی از قبیل حضور و یا عدم حضور، رد شدن، موقعیت یابی و شناسایی پایان مسیر یک جسم است.

از لیمیت سوئیچ به طور معمول برای کنترل حرکت ماشین آلات استفاده می شود. برای مثال می توان به ماشین های برش ، نوارهای نقاله ،ماشین تراش خودکار، بالابرها اشاره کرد به طور کلی در اکثر ماشین­هایی که کنترل حرکت ابعادی در آنها مورد نیاز است می توان از لیمیت سوئیچ استفاده کرد.

ajandbargh...
ما را در سایت ajandbargh دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahsa1010 ajandbargh بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 20:24

خبرنامه